Kasvissose


Eli peruna-vihannesmuusi. Tämä kevennetty versio tavallisesta perunamuusista sopii osaksi terveellistä ruokavaliota, ja on hyvä etenkin painonhallinnassa ja painonpudotuksessa. Kaiken lisäksi se on todella hyvää, varsinkin lasten mielestä ja saat siitä veikeän väristä jos käytät porkkanaa, parsakaalia tai jotain muuta ”värjäävää” vihannesta!

5-7 isohkoa perunaa
puolikas kukkakaali
kananmuna
tilkkanen maitoa
muutama nokare voita
ripaus suolaa
ripaus valkopippuria
(halutessasi hyppysellinen tuoreita tai kuivattuja yrttejä)

Pese ja kuori perunat, leikkaa puoliksi ja laita veteen keittymään kannelliseen kattilaan.
Huuhtele kukkakaali ja pilko pienehköiksi paloiksi, lisää kattilaan.
Keitä kunnes peruna ja kukkakaali ovat pehmeitä.
Kaada vesi pois ja lisää loput ainekset kattilaan. Sekoita ja syö vaikka jonkin ruoan lisukkeena.

* Kukkakaalin sijasta voit käyttää 3-4 porkkanaa, 3-4 bataattia, puolikkaan parsakaalia, tms. kasvista.
* Tavallisen perunamuusin saat käyttämällä kasvisten sijasta 3-4 perunaa lisää ja tekemällä reseptin muuten samalla tavoin kuin tässä on kerrottu.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s