Ei porkkana, vaan banaani päivässä

… pitää lääkärin loitolla!

Lisätietoa Iltalehden artikkelista

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2014073018529702_ru.shtml

Banaani sisältää

B6-vitamiinia joka tasaa verensokeriarvoja, jolloin mieliala kohenee
kaliumia joka yhdessä banaanin alhaisen suolapitoisuuden kanssa alentaa verenpainetta, vähentäen alttiutta aivohalvaukseen ja verenpainetautiin, ja vaikuttaa suotuisasti keskittymiskykyyn auttaen opiskelussa
kuitua joka pitää suolen toiminnan normaalina ja ehkäisee ummetusvaivoja
rautaa joka lisää hemoglobiinin tuotantoa
tryptofaania jonka keho muuttaa serotoniiniksi, joka rentouttaa ja kohottaa mielialaa, pitäen syysmasennuksenkin loitolla
yhteisvaikutukset: antasidivaikutus joka rauhoittaa vatsan liikahappoisuutta ja vähentää vatsan ärsytystä, päällystää hellästi vatsan limakalvoa, mikä tekee banaanista tai vaikkapa banaani-hunaja-maito-pirtelöstä erinomaisen vatsahaava-, suolistosairaus-, närästys- ja krapulalääkkeen; kuuluupa tehoavan hyttysenpuremiinkin kutisevaan pistokohtaan hierottuna

Syö banaania, omenaa ja porkkanaa!

Ravintoarvoista:

Omenaan verrattuna terveyspommi:

5 x enemmän A-vitamiinia…
5 x enemmän rautaa…
4 x enemmän proteiinia…
3 x enemmän fosforia…
2 x enemmän hiilihydraattia…

… kuin omenassa.

Älä silti jätä omenaasikaan syömättä, ja ne porkkanatkin tekevät hyvää. 😉

– Vesta